Translate

perjantai 7. kesäkuuta 2013

Kuntokuuri, osa 8 (päätös)

 
Kyllä vain, urheilukärpänen on puraissut mua! Johtuukohan se siitä, että on kesä?
Muistan,että viime kesänäkin ollessani Samoksella juoksin ja treenasin normaalia enemmän... Kaippa se ajatus siitä, että kesällä käytetään paljastavampia vaatteita ja biksuja auttaa asiaa kummasti!

Aloin tosiaan viime perjantaina käymään salilla, tai pääosin jumpissa, ja nyt on tullut kokeiltua kiinteytys, intervalli body, vatsa-pakara, Zumba ja Piloxing. Tuota viimeistä kokeilin eilen ja siinä yhdistyy pilates-, tanssi- ja nyrkkeilyliikkeet. Kuullosti tosi mielenkiintoiselta ja tehokkaalta, mutta mun mielestä siinä ei noussut tarpeeksi hiki pintaan verrattuna muihin tunteihin (ja tunnin lopussa tehtävä liike ja huuto "sexy, sleek, powerfull" -oli mulle vähän liikaa :P).
Näistä jo käydyistä tunneista intervallibody ja tietysti Zumba oli mun suosikit! Intervallibody sen takia, että se oli TODELLA tehokas ja monipuolinen. Vaikka normaalisti en tykkää tunneista kuten bodyPump kaiken sen sähläämisen vuoksi välineiden ja painojen kanssa...tällä tunnilla juostiin, tehtiin eri lihaskuntoliikkeitä matolla ja laudalla ja käytettiin yksinkertaisia välineitä.
Zumba nyt oli itsestäänselvyys... pääsi vähä sheikkaamaan! ;) 

Oon suunnitellut aika tarkasti viikon tunnit ja aijon niistä pitää kiinni, jäsenyyshän on mulla kuitenkin vain sen 2 kk (täytyy sitten sen jälkeen katsoa mikä tilanne töiden ym suhteen, onko varaa).

Outoa, mutta jostain kumman syystä mua ei ole tehnyt tippaakaan karkkia mieli! Ajattelin, että kyllähän sitä yhtenä päivänä viikosta voisi pitää karkkipäivän, mutta toisaalta miksi ahtaakkaan, jos ei vaan tee mieli? Täytyy nyt nauttia tästä hetkellisestä "mielenhäiriöstä" niin kauan kun tätä vaan kestää! :)

Ajatella, että normaalisti söin ihan helposti karkkia joka päivä ja enkä pelkästään karkkia, vaan kaikkia muitakin herkkuja... Ja nyt yhtäkkiä googletan erilaisia terveellisiä reseptejä ja oon tajunnut, kuinka terveellinen voi olla myös hyvää ja herkkua!
Tässä siitä taas hyvä esimerkki: löysin netistä keksireseptin, jota mun oli ihan pakko kokeilla (tietenkin taas hieman soveltaen)!

Proteiinikeksit (n. 10 kpl)
************************
3 dl kaurahiutaleita
3 munanvalkuaista
1 dl proteiinijauhetta
2 rkl mantelirouhetta
1 omena
1 tl leivinjauhetta
2 tl vaniljauutetta (tai vaniljasokeria)
2 tl kanelia
2-3 rkl hunajaa

1) Sekoita kuivat aineet keskenään.
2) Lisää pieneksi kuutioitu omena ja munanvalkuaiset.
3) Lisää hunaja.
4) Ota lusikalla taikinasta nokareita ja aseta leivinpaperin päälle pellille.
5) Paista n. 10-15 min 200 asteessa.

Tein itse tämän ilman hunajaa (jota ei missään ohjeessa edes mainittu) ja näistä tuli kyllä sen verran mauttomia, että jotain makeutta tarvitsivat lisää. Maistuivat ennemminkin leivältä omenan ja kanelin kera! :) Ainakin terveellisiltä maistuivat ja olivat ihan syötäviä teen kanssa.
Nyt tilasin vihdoin suklaanmakuista proteiinijauhetta, joten seuraavaksi teen sitten suklaakeksejä, heti kun jauhe saapuu perille... Toivottavasti ovat parempia!

Ennen sitä aijon tehdä raakasuklaata, koska nyt mulla on vihdoin kaikki tarvittavat ainekset! Laitan tässä viikonlopun aikana taas resepin ja kuvia. Nam! :)


Sitten asiaan...

Mun kahden kuukauden kuntokuuri päättyy tähän päivään. Toki jatkan tästä vaan entistä innokkaampana (tilasin eilen jopa urheiluvaatteita Englannista motivaattoriksi), ehkä jopa innokkaammin kuin viimeisen kahden kuukauden aikana!

Oon huomannut, että tarvitsen kyllä kuntosalin ja jumpat. Yksikseni innostus lopahtaa paljon helpommin ja nopeemmin, eikä kerralla tule treenattua välttämättä tarpeeksi kauaa.
Ehkä sitten, kun oon ensiksi juossut tämän pari kuukautta salilla juoksumatolla, jaksan juosta ulkonakin pitempiä matkoja!

Tuloksia on toki tullut, mutta nyt alkaa sen rankin osio: kiinteytys (reidet ja vatsa). Ja kun haluaisi kaiken aina tapahtuvan heti eikä vasta "jossain vaiheessa"!
Painoa tippui kahden kuukauden aikana yhteensä 7kg. Eli melkein pääsin tavoitteeseeni, mutta olen kuitenkin todella tyytyväinen! Tästä on hyvä jatkaa, hyvässä vaudissa kun kerran mennään! :)

Vaikka kuntokuurin joka perjantaiset päivitykset päättyvätkin tähän, se ei missään nimessä tarkota, etten enää kirjottelisi kuntoilusta ja laihdutuksesta taikka kertoisi miten mulla sujuu.

Tässä teille nämä ennen ja jälkeen kuvat kuurin aloituspäivältä ja tältä päivältä (lisää kuvia tiedossa myöhemmin kesällä):


7.6.2013
12.04.2013





 
Mukavaa viikonloppua teille kaikille!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti