Translate

perjantai 19. huhtikuuta 2013

Kuntokuuri, osa 1

Ensimmäinen viikko takana! Viikko on sujunut ihan kivasti, vaikka välillä on tuntunut siltä, ettei ole tarpeeksi energiaa varsinkaan juoksemiseen... Eikä mikään ihmekään, kun on normaalisti tottunut syömään päivittäin niin paljon hiilareita; karkkia ja muita herkkuja!

Juokseminen on alkanut luistamaan joka päivä paremmin ja paremmin, mitä nyt välillä ollut joitakin kipuja mm. polvessa. Oon huomannut, etten ole osannut pukeutua oikein lenkille, koska aina tulee kuuma, hiukset on silmillä jne. Joten taitaa vihdoin olla aika kaivaa mun oikeat juoksutrikoot ja juoksutakki kaapin perukoilta sekä ottaa se hiuspanta käyttöön!

Oon löytänyt kahvakuulan (8kg) lisäksi myös painoa sisältävästä hula hula -vanteesta ja hyppynarusta uudet ystävät! Joka päivä oon hyppinyt narulla 200 hyppyä, pyörittänyt hula hulaa 5 min ja venytellyt kunnolla. Myös noin joka toinen päivä olen kahvakuulalle tehnyt vartin treenin.
Tarkoituksena olisi joka treeniviikko lisätä hieman hyppykertoja, pyöritysaikaa ja lihaskuntotreenia kahvakuulalla.
Lisäksi olen käynyt joka päivä Tico kanssa lenkillä 2 x 20-35min joko kokonaan juosten tai metsälenkillä tehden intervalliharjoittelua (juossut Ticoa karkuun niin kovaa kun pystyn ja sitten taas kävelyä :P ).



Ruokavaliosta jäi tosiaan pois kaikki karkit syntymäpäivään asti. Karkiton elämä on sujunut ihan hyvin, eikä isompia mielitekoja ole ollut (mitä nyt lähes joka yö nähnyt irtokarkeista unta...).
Täytyy kyllä myöntää, että kuntokuurin aloitettua söin hieman jäätelöä ja yhtenä päivänä illalliseksi mozzarella pizzan... Mutta tuntuu, että ne ovat vaan tuoneet lisäpuhtia treeniin!
Muuten olen syönyt terveellisesti: jättänyt leivän syönnin minimiin ja muutenkin koittanut karsia hiilareiden syöntiä (vaikka ilman niitä ei kyllä jaksa kauheesti treenata!), juonut enemmän vettä, syönyt rahkoja, hedelmiä, yms.
Energiaa on ainakin enemmän kuin ennen kuntokuurin aloitusta! 

Tänään kävin myöa puntarilla. Painoa tippunut yhteensä jopa 2 kiloa viikon aikana! Olisihan se mukavaa, jos paino putoisi tätä vauhtia, niin pääsisin mun tavoitteeseen huomattavasti aikaisemmin. Mutta taitaapi jäädä haaveiluksi... Eiköhän välitavoite (mun synttärit) tule kuitenkin näillä näkymin toteutumaan!

Tästä on hyvä jatkaa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti