Translate

sunnuntai 14. huhtikuuta 2013

Työttömän elämää

Viikonloppu... jännä kuinka näin työttömänä aina "kauhulla" odotan viikonloppua. Se katkaisee inhottavasti muutamaksi päiväksi työhaun, koska harva julkaisee työpaikkailmoituksia viikonloppuisin ja harva myöskään soittaa mahdolliseen haastatteluun silloin. Eli päinvastaiset fiilikset viikonlopusta kuin aikoinaan töissä käydessä.
Täytyy aina kehitellä jotain muuta tekemistä, mikä ei välttämättä ole ihan helppoa näin pitkän ajan jälkeen työttömänä... Onneksi mulla on uutena juttuna tämä blogi ja kuntokuuri! :)

Eilen illalla sain päähänpiston: palapeli! Oon aikoinaan ostanut kirpparilta muutamalla eurolla Tikru -palapelin, jota en koskaan ollut koonnut. Niinpä otin sen esille ja rupesin kokoamaan. Viime kerrasta onkin varmaan lähes 10 vuotta.
No, tähän mennessä melkein reunat oon saanut jo koottua! heh. Saattaa mennä siis muutama päivä palapelin valmistumiseen...


Mieltä piristi myös äidin eilinen tuliainen Hulluilta Päiviltä, josta olin ohimennen maininnut:
Aivan huippurasvoja Amerikasta! Ostin näitä Burt's Bees huulirasvoja Amerikkaa loppuvuodesta kierrellessäni, koska niitä kovasti siellä hehkutettiin. Ja ymmärrän kyllä miksi! Nämä ovat luonnonmukaisia, mehiläisvahasta valmistettuja ihanantuoksuisia ja kosteuttavia tuotteita. En edes tiennyt, että näitä saa nyt myös Suomesta ennen kuin rupesin selailemaan Hullujen Päivien lehteä.

Voisinkin huomenna kertoa teille tarkemmin mun Amerikan matkasta, jonka tein loppuvuodesta. Yhteensä kaksi kuukautta tuli reissussa oltua ja paljon nähtyä!

Tänään käytiin äidin kanssa kirppiksellä Femmatorilla ja samalla tarkistettiin myyntipöydän sijainti, jonka varasin muutaman viikon päähän. Pääsee myymään pois ylimääräisiä tavaroita (eli vaatteita). Ja niitähän on kertynyt, vaikka onkin aina silloin tällöin tullut käytyä kirppareilla kamaa pois myymässä.

Femmatorilta matka jatkui Jumboon Hulluille Päiville... mun oli tarkotus odottaa äitiä autossa, mutta sattumalta parkkipaikka vapautui, joten olihan mun pakko lähteä myös käymään (ettei aika käy pitkäksi). Onneksi siellä ei ollut niin hirveesti porukkaa kuin keskiviikkona ja kaikki mitä pitikin hakea, löytyi.

Sain äidiltä tänään tällaisen tyhjän, söpön reseptikirjan. Ajattelinpa ajankuluksi alkaa kirjoittelemaan siihen parhaimpia reseptejä, mitä meiltä kotoa löytyy. Ensimmäisenä tietysti mun suosikki: mokkapalat!
No, ehkä tämä työttömänä oleminen ei aina ihan niin kauhean tylsää olekkaan! :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti