Translate

perjantai 12. huhtikuuta 2013

Tästä se alkaa!


Tänään alkoi kuntokuuri! Pakko se vaan oli myöntää, että kiloja on taas kertynyt... On niin helppoa kotona ajankuluksi vaan syödä ja katsoa televisiota tai olla koneella. Vaikka urheilu olisi paljon parempi vaihtoehto, sitä jotenkin vaan jämähtää ja herkuttelu voittaa terveellisen elämän.
 
Tosiaan se, että tajusin tasan kuukauden päästä täyttäväni 30, oli pieni herätys mulle! Se tarkoittaa, että silloin toukokuu on jo melkein puolen välin ja pian on kesäkuu, eli kauheasti aikaa ei ole enää jäljellä päästä ns. kesäkuntoon. Hetkessähän tuloksia ei saa aikaan ja mielummin haluan kuitenkin niitä pysyviä tuloksia...
 
Toinen asia, joka sai mut tajuamaan, että kiloja on kertynyt, on se kun miespuolinen tuttavani näki mun kuvia muutaman vuoden takaa ja totesi rehellisesti "olitpas sä hyvässä kunnossa. Mitä tapahtu?". Niinpä, mitä tapahtu?! Oon aina kuitenkin tykännyt urheilla ja käydä salilla, vaikka herkuttelu on aina ollut se mun suurin pahe. Jo n. 11 -vuotiaana rupesin lihomaan ja parikymppisenä painoin 86kg. Olo oli huono ja päätin, että jotain on tehtävä... Pyysin siskoa silloin ottamaan musta kuvia muistoksi, mihin en enää halua takaisin palata. Sitten rupesin alkuun vain syömään pinempiä annoksia.

Huhtikuu 2003
Täytyy kyllä myöntää, että olen kokeillut nuorempana varmasti kaikkia mahdollisia diettejä! Jotkut toimi ja jotkut ei, mutta nälkä aina oli... ja siihenhän se sitten kaatui, kun vihdoin kuuri oli ohi, teki mieli syödä!
 
Opiskeluaikoina pääsin ihannepainooni, kun vaihdoin opiskelusuunnan ohjelmapalveluihin ja opiskeluihin kuului erilaisia liikuntamuotoja. Myös salilla rupesin tuolloin käymään erilaisissa jumpissa, joskus jopa 2x päivässä!
Muutaman vuoden ajan paino heitteli 58 ja 65kg välillä. Oppaaksi lähdettyäni 2009 olinkin pienimmilläni, painoin n. 57kg. Sitä ennen olin ahkerasti treenannut salilla, syönyt proteiinipainotteisesti ja lenkkeillyt.

Heinäkuu 2010
Tammikuu 2007
Tammikuu 2009
Tammikuu 2009











Jojo laihduttaja olen sanan syvimmässä merkityksessä. Minkäs sille voi... vaikka kuinka aina päätän, että NYT olen löytänyt sen "kultaisen keskitien" ja aijon pysyä siinä.
 
Ja tässä sitä taas ollaan! Tavoitteena pudottaa 12.5. mennessä 5 kg ja 12.6. mennessä yhteensä 8-10 kg. Haluan muistaa, että kesällä kun olin 30v., olin elämäni kunnossa! :)
Katsotaan miten käy! Aikaa mulla onneksi on liikkua, ruoka tuottaa vaan liikaa houkutuksia...


Tänään aloitin aamun Naturdiet patukalla, ja aijon niin tehdä seuraavan kolmen aamun ajan.
Lisäksi aijon syödä toki mahdollisimman terveellisesti, jättää turhat hiilarit pois ja tilalle enemmän proteiinia. Ja mikä tärkeintä: kuukauden karkkilakko! En muista olenko koskaan ennen tähän pystynyt, mutta jos nyt saisin testattua mun tahdonvoimaa.
 
Vihreetä teetä juon muutenkin paljon, mutta vettä oon aina (paitsi kesäsin) ollut aika huono juomaan... eli siihen aijon myös panostaa. Ja mikä tärkeintä: liikunta. Joka päivä tulee liikuttua muutenkin koiran kanssa, mutta nyt alan pikkuhiljaa hölkkäämään ja lopulta juoksemaan, tekemään pidempiä lenkkejä Ticon kanssa. Tico on onneksi kova juoksemaan ja jopa nopeampi kuin minä, joten se on loistavaa lenkkiseuraa! Tänäänkin käytiin jo puolen tunnin metsälenkillä auringonpaisteessa...


Tavoitteena olisi 2 x 30-45min/päivä 5-6 x viikossa hölkäten tai reippaasti kävellen ja lisätä sitten vauhtia ja kestoa pikkuhiljaa. Salilla olisi niin kiva käydä jumpissa ym, mutta valitettavasti siihen ei ole varaa... Onneksi kotoa löytyy kuitenkin kahvakuula, jolla voin tehdä lihaskuntoa!

Päivittelen ainakin kerran viikossa, miten kuntokuuri sujuu! Laitan sitten "projektini" päätteeksi teille ennen ja jälkeen kuvat, mikäli tulokset ovat näyttämisen arvoiset. ;)

4 kommenttia:

  1. Pari hyvää huomiota, jotka pääsevät itselläkin unohtumaan. a) vettä pitäisi juoda enemmän, kunhan ei juo liikaa, etteivät kaikki mineraalit yms. kulkeudu pois. b) karkkeja ainoastaan karkkipäivänä. Karkkipäiväni on viikonloppu...
    Tsemppiä!

    VastaaPoista
  2. Kiitos! :)
    Juu täytyy muistaa veden juomisen!
    Nyt pidän ensin kuukauden karkkilakkoa, jonka jälkeen siirryn tuohon "karkkipäivä kerran viikossa".

    VastaaPoista
  3. ¡ Hola !

    En kysy et mita kuuluu ku luen sen nyt taalta ;)
    Pakko sanoo, et toi yks vanha kuva yllatti, en ikina ois kelannu. Tavattiin just niina opasaikoina. Anna palaa, amiga, tata blogii aloin just seuraa.

    Mita mulle? Siita tosi lyhyesti, mut tietys mieles kattavasti nyt pari sanaa kysymytta. Oon viimeinki asettu ns. aloilleni, kun muutin takas Barcelonaan jo vuosii sit niin enaa ei tarvii tanne takas muuttaa...

    Kaikkee parasta xxx

    VastaaPoista
  4. Moikka! Kiva kuulla susta pitkästä aikaa! :)
    Juu, aika moni on ollu yllättyneitä nähdessään tuon vanhan kuvan (enkä yhtään ihmettele!). hehe

    Pärjäile! x

    VastaaPoista