Translate

perjantai 17. toukokuuta 2013

Kuntokuuri, osa 5

Viime viikko ei sujunut hyvin, eli takapakkia on tullut. Ensinnäkin mun synttäriviikonloppuna tuli tietysti herkuteltua paljon, mutta koska sunnuntaina tulin kipeäksi, olen ollut kotona sohvalla siitä lähtien ja syönyt välillä mitä sattuu... Harmittaa, kun ulkona on niin upea ilma, enkä voi lähteä lenkille!
Sain eilen onneksi antibiottikuurin, joten eiköhän tämä flunssa sillä lähde ja ensi viikolla täytyy sitten tehdä vaan tuplasti töitä! Mun upouudet juoksukengätkin odottavat ensimmäistä lenkkiä :)
Ajattelin jakaa mun viime viikkojen aikana kehittämän ja hyväksi (sekä tehokkaaksi!) todetun smoothieohjeen, johon olen yhdistellyt kaikkea terveellistä.
Tätä olen koittanut valmistaa ainakin muutaman kerran viikossa ja syönyt siitä puolet esimerkiksi aamupalaksi ja puolet lounaaksi.

Saanan supersmoothie:

- ½ purkkia ananasta omassa mehussa
- 1 purkki rasvatonta, maustamatonta rahkaa (tai maustamatonta jugurttia)
(- ½ greippi, jos tykkää smoothien olevan hieman kirpeämpi)
- 1 banaani
- ½ tl cayannepippuria
- 1 rkl leseitä (itse käytän sekoitusta, jossa myös pellavansiemenrouhetta)
- 5 kpl manteleita
- 1 dl (pakaste)marjoja
- ½ dl täysjyvämuroja (itse käytän kuitupitoisinta All Braniä)
(- 1 rkl proteiinijauhetta)




Ja kaikki blenderiin... Hyvää on, ja varsinkin täyttävää! Ei tule nälkä ainakaan 2-3 tuntiin.
Tätä ohjettahan voi säveltää mielen mukaan, esim. vaihdella eri marjoja ja joskus itse jätän greipin tai murot pois, mutta sitten laitan hieman enemmän leseitä.

Tilasin viime viikolla mansikanmakuista proteiinijauhetta ihan tähän tarkoitukseen... sellaisenaan en siitä kovin tykkää, mutta sitä on hyvä lisäillä mm. näihin smootheihin pieninä määrinä.

Tässä teille vielä luettavaksi mielenkiintoinen linkki (jonka siskoni löysi).
Siitä näätte, miten paljon 200 kaloria on eri ruuissa:

Tältä 200 kaloria näyttää eri ruokalajeina!



2 kommenttia:

  1. Kuulostaa superhyvältä! Etenkin toi pippuri kuulostaa kokeilemisen arvoiselta. Vaihtarina täältä löytyy mun herkkusmoothie: www.lehtikuningas.fi/hanna-paavilainen

    VastaaPoista
  2. Kiitos vinkistä! :)
    Sun blogia on tosi mukava lukea, löytyy mun suosikeista!

    VastaaPoista